Fysieke Winkel Portaal Module
Winkels, franchisers of dealers kunnen er zélf actief zorg voor dragen dat hun online presentatie op orde is, en dat openingstijden altijd actueel zijn op zowel eigen website(s) als Google (Google My Business) en andere relevante websites.
Denk daarbij met betrekking tot orders verwerken aan ondersteuning voor:
- Afhalen in de winkel
- 'Click & Collect': Afhalen uit winkelvoorraad
- 'Click & Reserve': Afhalen uit winkelvooraad, waarbij in de winkel nog kan worden afgerekend
- Artikelen terug halen naar een centraal magazijn om internetorders alsnog te kunnen leveren
- 'Ship-from-store': Bezorging vanuit winkelvoorraad, hetzij door vervoerders (als PostNL, DPD, DHL of een fietskoerier) of door winkels zelf.
OmniStock biedt daarbij ondersteuning, o.a. bij het uitwerken van business cases, ter voorbereiding van een pilot met enkele winkels, bij de gefaseerde uitrol naar een groter aantal winkels, samenwerking met andere formules (bijvoorbeeld om elkaars winkels als afhaalpunt te benutten) en indien gewenst bij operationele support.
Voordelen Fysieke Winkel Portaal
- Retailketen, franchisegever, fabrikant of service organisatie bepaalt welke gegevens winkels mogen aanpassen.
- Winkels, franchisers en dealers houden zelf betreffende data bij.
- Slimme software assisteert en stimuleert winkels om data up2date te houden en bijvoorbeeld regelmatig nieuwe foto's te plaatsen. Bijvoorbeeld als de etalage is aangepast, de nieuwe collectie binnen is, er belangrijke verkoopmomenten aan komen of een nieuwe display is toegevoegd.
- Wijzigingen direct zichtbaar op eigen website / webshop
- Wijzigingen snel zichtbaar op Google / Google My Business.
- Winkels die hun informatie goed op orde hebben, worden aantoonbaar beter gevonden op Google.
- Prettige beheeromgeving
- Binnenkort: een aantal widgets die super snel en simpel te implementeren zijn in de website of webshop. Daarmee kunnen bezoeker gemakkelijk winkels zoeken en relevante, actuele informatie bekijken.
- Vanuit de centrale organisatie een vinger aan de pols kunnen houden met betrekking tot Google Reviews over de winkels.
- Perfect geïntegreerd met de OmniStock Smart Logistics Engine.
Voor wie is het Fysieke Winkel Portaal zinvol?
- Retailketens
- Franchisegevers
- Service organisaties
- Fabrikanten
- Groothandels
Kenmerken Omnistock Fysieke Winkel Portaal
- Centraal of decentraal beheer van:
- adresgegevens
- reguliere openingstijden
- afwijkende openingstijden
- Automatische synchronisatie van wijzigingen naar Google (Google My Business / GMB)
- Wijzigingen direct beschikbaar in widgets voor eigen website (of die van derden)
- Adresgegevens en openingstijden als feed ter beschikking voor intern of extern gebruik
- Uitgebreide mogelijkheden om winkels te gaan betrekken in e-commerce. Denk aan:
- winkelvoorraden tonen op website of webshop
- winkelvoorraden gebruiken om online voorraadbeschikbaarheid te verhogen
- ondersteunen van afhalen in de winkel
- ondersteunen van Click & Collect
- ondersteunen van Click & Reserve
- ondersteunen van ship-from-store
- same-day delivery
- winkelvoorraad gebruiken als fallback voor webshop orders
- Winkels inzicht geven in voorraden van (alle of specifieke) andere winkels
- Winkels inzicht geven in voorraden van leveranciers.
Beschikbaar in drie varianten
1. Basis (online presentatie)
(Decentraal) beheren van openingstijden en automatische synchronisatie naar Google My Business.
2. Winkelvoorraad
In combinatie met de OmniStock Smart Logistics Engine kunnen winkelvoorraden gesynchroniseerd worden naar de beveiligde OmniStock cloud. Vervolgens kunnen winkelvoorraden gebruikt worden om:
- Winkelvoorraden te tonen op de eigen webshop/website
- Winkelvoorraad te laten zien aan andere winkels
- Winkelvoorraden te synchroniseren naar geselecteerde 3e partijen
3. Commerce
Met de Commerce-variant kunnen winkels compleet worden ontsloten om integraal onderdeel uit te maken van e-commerce en omnichannel verkopen. Winkels krijgen dan in hun Winkelportaal mogelijkheden om:
- Afhaalorders te ontvangen en hiervan documenten af te drukken
- Orders te ontvangen welke uit winkelvoorraad gepicked en verstuurd gaan worden naar klanten
- Orders terug te geven aan de Smart Logistics Engine, indien ze onvoldoende voorraad of geen capaciteit hebben om uit te leveren
- Orders door te zetten naar dropship leveranciers
- Orders door te zetten naar collega winkel