Intertoys: Haal het maximale uit fysieke winkelvoorraad – en dit is hoe
Succes met Omnichannel fulfilment
Intertoys, de grootste speelgoedketen van Nederland, met ruim 200 vestigingen—waarvan zo’n 165 eigen winkels en 40 franchisevestigingen— zette in slechts negen maanden de stap naar een omnichannel fulfilment-strategie. De webshop Intertoys.nl maakte daarbij de overstap van een centraal voorraadmodel (distributiecentrum Waddinxveen) naar een vrijwel volledig decentraal voorraadmodel op basis van voorraden van de Intertoys winkels.
Concrete resultaten:
✅ 300% meer assortiment op Intertoys.nl
✅ Betere online representatie van artikelen van lokale winkels
✅ Betere voorraadbeschikbaarheid en minder misgelopen verkopen
✅ Sterke groei in online omzet door veel hogere conversie
✅ Grote kostenbesparing op centrale e-fulfillment
Een efficiëntere, klantvriendelijkere én winstgevendere winkelformule, met een winst van ruim 12 miljoen euro in 2023. Kortom: Een doordachte omnichannel strategie loont.
In deze case-study gaan we verder in op waarom Intertoys de keuze voor Omnichannel fulfilment heeft gemaakt, hoe deze past in de grotere Intertoys strategie en welke learnings hier voor andere retailers en service organisaties uit te halen zijn.